duminică, 19 februarie 2012

Maghiarilor...

Am calatorit in judetele cu maghiari si inainte de `89 si dupa. Nu mi s-a intamplat sa nu mi se vanda paine s-au altceva la magazine sau hoteluri. Am observat insa cat de sarace sunt judetele respective, ce sosele proaste au (si cand spun proaste le compar cu cele din romanica) si in general faptul ca aceste zone sunt slab dezvoltate economic.

Am fost primit bine in casele lor, am mancat si am baut o tarie impreuna.
Nu am putut insa sa nu admir taria de caracter a lor, luciditatea celor mai multi dintre maghiari, recunoasterea faptului ca tensiunile sunt provocate si intretinute de politicieni.

Acum ne inflamam cand vedem reforma din invatamant, dar uitam ca prost nu este cine cere, ci prost este cel care da.
Poate este o perceptie gresita a mea! Poate am avut eu noroc sa ma inteleg de zeci de ori cu maghiarii....
Dar afirm in continuare ca detonator al nationalismului este:
- saracia.
- lipsa interactiunilor (intereselor)economice.
- lipsa investitiilor (si ce frumusete si bogatie naturala este in harcor!)
- politicianismul si acapararea resurselor in mainile UDMR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu